Ölçme ve Değerlendirme ,öğrencilerin anlama-kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde edindikleri beceri ve davranışların da ölçülmesine ağırlık verilir. Öğrencilerin neleri, ne kadar öğrendiği belirlenir ve sonuçlarına göre; öğrenme güçlüklerini, eksik ve hatalı yönlerini giderici önlemler alınır. Öğrencilerin Yüksek Öğretim Kurumları’na giriş sınavlarında başarılı olmaları amacıyla dersler yapılır ve çalışma programları geliştirilir. Öğrenciler; rehberlik birimi tarafından takip edilir, yapılan toplantılar ve sürecin değerlendirme verilerine göre programda ve içerikte düzenlemeler yapılır. Öğrencilerin sistemli ve planlı bir sınav hazırlık süreci yaşamaları sağlanır.
Öğrencilerin akademik gelişimlerini yakından takip eden Boğaziçi Anadolu Lisesi eğitim hedeflerinin saptanmasında, öğrencilerin TYT ve AYT’ye emin adımlarla hazırlanmasında etkin rol oynar.
Öğrenci başarısını gözlemlemek, izlemek, öğretim sürecinin verimliliğini denetlemek, geliştirmek, ulusal ve uluslararası sınavlar karşısında öğrenci ve okul başarısını istenilen seviyede çıkarmak ölçme değerlendirme sürecinin amaçlarıdır.
Verimli bir öğretim sisteminde oldukça kritik rol oynayan değerlendirme, öğrenme sürecinde hedef ve kazanımların belirlenmesi ile başlar ve belirlenen hedeflerin ne kadarına ulaşıldığının saptanmasıyla sürer.
9, 10.sınıflara aylık kazanım değerlendirme sınavları ve 11 ve 12. sınıflara haftalık gelişim değerlendirme sınavları yapılmaktadır. Ölçme değerlendirmenin önemli bir basamağı olan sınavların gerçekleştirilmesinde amaç:
Eksik konuların tespit edilmesi ve tam öğrenmeyi gerçekleştirmek,öğretmenin kendi sürecini değerlendirmesini sağlayan veriler elde etmesini, öğrencisine geri bildirimde bulunmasını sağlamak,9, 10, 11. sınıflarda sınıflarda YKS çalışmalarına ön hazırlık yapmaktır.