Ölçme ve Değerlendirme

Okulumuzda öğrencilerimizin başarı performanslarını artırmak adına temel eksiklik taşıyan branş ve konuların üzerinde durularak hafta içi ve hafta sonu etütleri uygulanır. Öğrencilerin ölçme ve değerlendirme sonuçlarına bakılarak ve bireysel danışmanlık sonucunda elde edilen bilgiler ile eksiklik yaşanan ders ve konular üzerine yoğunlaşılır, bunun üzerine haftalık ders plan ve programları uygulanır.


Öğrencilerimizin 8. sınıf sonunda katılacakları “Liseye Geçiş Sınavı” için yoğun bir akademik program uygulanmaktadır.  5. sınıftan başlayarak 6 ve 7. sınıflarda da sarmal bir biçimde uygulanan sınav hazırlık sistemi programı bulunmaktadır. 

Öğrencilerimize ve velilerimize eğitim-öğretim yılı başında bilgilendirme amaçlı “Liseye Geçiş Sınavı  Toplantıları” düzenlenmekte, eğitim-öğretim süresince  süreç değerlendirme toplantıları verileri ve  kazanım sınavları sonuçları ile ilgili veri akışları velilerimize sağlanmaktadır. İhtiyaç duyan öğrenci ve velilerimize bireysel bilgilendirmeler, bireysel randevularla görüşmeler yapılmaktadır.

5,6, 7 ve 8. sınıflarda “ Aylık Deneme Sınavı, İzleme Sınavı ve Konu Tarama Testleri” uygulanmaktadır. Öğrencilerin konu eksikliklerini gidermeleri için konu analiz dersleri ve soru çözüm çalışmaları yapılmaktadır. Yapılan etütler ile öğrenci eksikleri giderilerek, bir sonraki konunun daha iyi anlaşılabilmesi hedeflenmektedir.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
- Öğretmenlerimizle iş birliği yaparak objektif, güvenilir ölçekler kullanmak.
- Öğrenci, öğretmen ve velilerimize öğrenme süreçleriyle ilgili bilgi aktarımında bulunmak
- Değişmekte olan müfredata göre alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirmek.
- Öğrencilerimizi ortaöğretime geçiş sınavları ve üniversiteye hazırlık sınavlarına hazırlamak.

Öğrenmenin değerlendirilmesi,  eğitim-öğretim sürecinin değerlendirilmesinde önemli bir rol oynar. Bu değerlendirmenin verimliliği de büyük ölçüde, kullanılacak ölçme araçlarının geçerliliğine  bağlıdır. Amaç öğrenme ve öğretme süreçlerini izlemek, denetim altına almak ve tam öğrenmenin gerçekleştirilmesini sağlamaktır.